logo-blauwDag van de Stilte

laatste zondag in oktober

Stiltewandeling in het prachtige Biltse Bos Beerschoten. Een uitnodiging om in de stilte thuis te komen bij jezelf en bij elkaar. De natuur helpt je te herinneren wie je in essentie bent, los van alle dagelijkse beslommeringen. Het geeft rust, helderheid en ruimte. Hoe langer je stil bent, hoe meer je de diepte van je wezen gaat ervaren en je versterkt elkaar door samen stil te zijn.

Het thema van deze wandeling is loslaten. Net als de bomen hun bladeren laten vallen, laat je los wat je niet meer dient om zo ruimte te maken voor dat wat er nieuw wil ontstaan.
We beginnen de ochtend met lichaamsoefeningen om warm en wakker te worden en in het lijf te zakken. Daarna gaan we wandelen, staan af en toe stil, lopen in meditatie of zitten stil (als het weer het toe laat). We maken contact met de natuur met al onze zintuigen en laten ons raken door haar schoonheid. We lopen ongeveer 1,5 uur en sluiten de wandeling af met een kopje thee. Maar voel je ook vrij om in stilte naar huis te gaan.

Ervaring van een deelnemer:
“Tijdens de stiltewandeling in het Biltse bos vond ik de rust in mijzelf terug en kon ik de dagelijkse beslommeringen van me af laten glijden. De stiltewandeling voelde aan alsof er een ‘grauwe’ sluier afgeworpen werd waardoor ik dichter bij m’n eigen authenticiteit kon komen. Ik begon me steeds meer als vroeger te voelen, als een kind zo ongedwongen, blij en vrij. Ook kwam ik steeds meer in contact met een staat van ZIJN wat heel natuurlijk aanvoelde. Het was een helende ervaring. Deze stiltewandeling is een cadeautje op de zondagmorgen. Een echte aanrader voor een ieder!“

Locatie:
Bezoekerscentrum Beerschoten (wit gebouw)
De Holle Bilt 6, De Bilt.

Kosten:
€ 12,50 en graag een vrijwillige bijdrage voor de organisatie van Dag van de Stilte

Tijd:
10.00 - 12.30 uur. Graag iets eerder aanwezig zodat we op tijd kunnen beginnen.

Aanmelden via de mail:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

of facebook

Info:
Anne de Greeff van www.annepuur.nl

of Facebook

Kleding: warm en waar je makkelijk in kunt bewegen. Het beste is meerdere laagjes.
Meenemen: vuilniszak of iets anders om op te zitten en eventueel wat (gezonds) lekkers om te delen na de wandeling.